Zwiększ swoją odporność!

5 February 2019
  • Zwiększ swoją odporność!

Naturalne sposoby na zwiększenie odporności organizmu

Okres jesienno-zimowy jest trudnym do przebycia pod względem naszego samopoczucia – trudno go przejeść nawet bez małej infekcji. Jednak odpowiednia profilaktyka pozwala na zachowanie dobrego zdrowia. Co więcej, nie jest konieczne faszerowanie się garścią tabletek, by zachować dobrą formę. Oto sprawdzone, naturalne sposoby na zapewnienie sobie dobrej odporności.

Odporność zamknięta w diecie

Jednym z najczęściej pomijanych aspektów w kwestii budowania odporności jest to, co znajduje się na naszym talerzu. Dieta ma wpływ na cały szereg czynników w naszym życiu, jednak najbardziej widać to w odporności. Poprzez zagwarantowanie sobie kilku zmian w żywieniu, jesteśmy w stanie całkowicie naturalnie wesprzeć swoją odporność. Pierwszym krokiem na drodze do zmiany sposobu odżywiania jest kupowanie ze sprawdzonych źródeł, całkowicie naturalnych produktów. Pole na Stole czy Stragan Zdrowia to propozycje, które oferują rozbudowaną ofertę produktową, a przy okazji nie są drogie. Korzystając dodatkowo z oferty cashback na Zrabatowani.pl, możesz dokonać zakupu i odkładać gotówkę na osobiste konto. Zebrane pieniądze możesz ponownie wydać na kolejne zakupy.

Co jeść, by nabrać odporności?

Najbardziej skuteczną witaminą w budowaniu odporności jest witamina C – jest ona zawarta przede wszystkim z cytrusach. Warto wspomnieć, że najczęstszym przekonaniem o zawartości witaminy C w produktach spożywczych są cytryny. Tymczasem to pietruszka posiada jej najwięcej. Może zatem być pysznym dodatkiem do każdego obiadu.

Ostatnio bardzo popularne stały się również kiszonki. Liczne badania potwierdziły, że regularne ich spożywanie daje działanie zbliżone do probiotyków. By zatem nie sięgać po leki z apteki, wystarczy ukisić kapustę, ogórki, a nawet wybrane owoce.

Sport to zdrowie

Regularne uprawianie umiarkowanego wysiłku fizycznego również nie pozostaje bez znaczenia w kwestii odporności. By omówić tę tezę, należy wyjść z założenia, że regularny ruch wpływa pozytywnie na cały organizm. A jak mawia stare powiedzenie – w zdrowym ciele, zdrowy duch. Zachowanie regularności w tej kwestii jest kluczowe dla budowania odporności. Stałe uprawianie sportu pozwala na pobudzenie produkcji związków przeciwzapalnych, a produkcja hormonów podczas wysiłku stymuluje układ odpornościowy.

Warto jednak przy omówieniu aktywności fizycznej zaznaczyć, że ćwiczenia podczas przeziębienia nie są zalecane. To częsty błąd podczas infekcji. Osłabione ciało nie będzie w stanie odpowiednio pracować podczas ćwiczeń, a zatem siły, które zarezerwowane są na uporanie się z chorobą, zostaną przekazane na wysiłek fizyczny. Warto o tym pamiętać rozpatrując podczas zwykłego kataru wyjście na siłownię.

Nie przegrzewaj się

Odporność buduje się również poprzez hartowanie. Oczywiście nie należy przesadzać w tej kwestii, jednak zbyt ciepłe ubieranie się nie wpływa lepiej, aniżeli np. chodzenie bez czapki. Pamiętaj o wietrzeniu pomieszczeń oraz o zachowaniu niskiej temperatury w sypialni. Dzięki tym trikom z pewnością będziesz cieszyć się dobrym zdrowiem przez całą zimę.

Skomentuj