Wiosenne oczyszczenie organizmu

3 April 2019
  • Wiosenne oczyszczenie organizmu

Wiosenny detoks – jak skutecznie oczyścić organizm po zimie?

Zimowe przesilenie jest zjawiskiem powszechnie znanym. I część z nas chętnie zrzuca na jego karb winę za złe samopoczucie. Czy po zimie czujesz się ociężała? Przybyło Ci kilka dodatkowych kilogramów, za to ubyło sporo energii? Jeśli zastanawiasz się, jak działa detoks i dla kogo jest przeznaczony, sprawdź kilka sposobów na skuteczny wiosenny detoks. Czyli postaw na dietę i ćwiczenia.

Z pewnością nie każdy organizm wymaga detoksu i żywieniowego oczyszczenia. Jeśli zdrowe odżywianie weszło nam w krew, nasza dieta jest urozmaicona i funkcjonujemy poprawnie, nie powinniśmy podejmować prób zmiany jadłospisu na siłę. Nasze ciało posiada bowiem własne metody naturalnego oczyszczania i wsparcie z naszej strony bywa zbędne. Jeśli natomiast czujemy zmęczenie zaraz po pobudce, jesteśmy nieustannie przeziębieni, z migreną znamy się jak łyse konie, a stawy bolą przy najmniejszym nawet ruchu – wówczas detoks okaże się naszym zbawieniem. Zadanie wiosennej kuracji to pozbycie się z organizmu szkodliwych substancji, a przy okazji utrata kilku zbędnych kilogramów i poprawa kondycji naszej skóry.

Od czego zacząć wiosenne oczyszczanie?

Decyzji o oczyszczaniu nie powinniśmy podejmować samodzielnie. Konsultacja ze specjalistą, który dostosuje odpowiednią dietę do naszych indywidualnych potrzeb, jest opcją bezpieczniejszą. Jednak kiedy chcemy oczyścić swój organizm domowymi sposobami, powinniśmy zabrać się za to w mniej restrykcyjny sposób. Po pierwsze – zastanówmy się, czy w ciągu dnia znajdziemy czas na 4-5 posiłków, ponieważ na tym ma polegać nasz detoks. Po drugie, sprawdźmy możliwe przeciwwskazania. Być może detoks nie jest dla nas. Stosowanie niskokalorycznych diet rodzi zagrożenie dla osób z wrzodami żołądka lub chorą wątrobą. Detoks oparty na surowych warzywach i owocach może z kolei zaszkodzić osobom z zespołem jelita drażliwego, zaś dieta, w której znajdują się gotowane oraz zmiksowane warzywa, nie jest wskazana dla cukrzyków.

Krok po kroku

Świeże soki, najlepiej przygotowane samodzielnie – oto dobry pierwszy krok. Przepisów znajdziesz bez liku. Soki można przyrządzać z najróżniejszych owoców, dbając o codzienne urozmaicenie diety. Przygotowanie takiego zdrowego napoju nie nastręcza problemów i nie pochłania wiele czasu. Potrzebujemy jedynie sprawnej sokowirówki lub blendera. Niektóre modele są wprawdzie kosztowne, ale dzięki kuponom rabatowym oraz aktualnym promocjom możemy taki sprzęt kupić zdecydowanie taniej. Sprawdź dostępne oferty. Media Expert.

Dużo i świeżo

Dużo owoców i warzyw to podstawa. Z badań wynika, że przeciętny Polak spożywa jedną porcję warzyw lub owoców na dwa dni, co jest zatrważającym wynikiem. Z ogólnodostępnych zaleceń wynika bowiem, iż powinniśmy zjadać około pięciu takich porcji dziennie! Najlepiej w zestawieniu: trzy porcje warzyw do dwóch porcji owoców. Warzywa bogate są w błonnik, który pomaga pochłaniać z jelit zalegające w nich metale ciężkie, cholesterol, cukier i kwasy tłuszczowe trans. Dzięki swoim wartościom odżywczym warzywa zapewniają nam również uczucie sytości oraz dobre samopoczucie. Istotny jest przy tym wybór warzyw i owoców, w których unikniemy chemicznych dodatków i ulepszaczy zmieniających np. ich kolor. Dzięki kodom promocyjnym możemy znaleźć wiele okazji cenowych, a czasami otrzymać także zwrot pieniędzy za zakupy! Stragan zdrowia. Jeśli brakuje nam czasu, możemy również skorzystać z promocji na dostawę świeżych produktów wprost do drzwi naszego mieszkania. Frisco. Groupon.

Pot, krew i łzy

Podczas detoksu nie możemy zapomnieć o odpowiednich ćwiczeniach, bowiem zbilansowana dieta to tylko jeden z jego elementów. Ruch poprawi nasz metabolizm i wspomoże proces zrzucania zbędnej tkanki tłuszczowej. Nie musimy od razu chwytać za ciężkie żelastwo i brać się za ćwiczenia, które po jednym treningu wykończą nas fizycznie – najważniejsza jest ich regularność. Ćwiczenia wesprą proces oczyszczania organizmu i poprawią nasze samopoczucie. Nie jest tajemnicą, że wysiłek fizyczny skutkuje wzmożoną produkcją endorfin, czyli hormonu szczęścia. Nie zapominajmy również o wypijaniu minimum 1,5 litra wody dziennie. Warto sprawdzić aktualne rabaty i wykorzystać kody promocyjne na tańsze ćwiczenia na siłowni już od dziś.

Skomentuj