Małe co nieco latem

3 August 2018
  • Małe co nieco latem

Zdrowe przekąski

Wysokie temperatury nie sprzyjają dobremu apetytowi. Niestety coś jeść trzeba, nawet jeśli za oknem jest upał. Podajemy kilka sprawdzonych przepisów na przekąski, które są lekkie i przede wszystkim zdrowe.

Wykorzystuj owoce

Lato kojarzy się z bogactwem warzyw i owoców. Warto z nich korzystać, bowiem niektóre produkty są dostępne wyłącznie w tym okresie. Nie tylko są one w tym czasie, ale również pozwalają na poszerzenie swojego codziennego menu. Warto jednak pamiętać, że owoce to również cukier, dlatego nie należy przesadzać z ich ilością – nie jest też wskazane spożywanie ich w godzinach popołudniowych i wieczornych.

Jedną z najprostszych przekąsek jest wykonanie musu. Może być oparty na jednym rodzaju owoców lub stanowić ich mieszankę. Do tego dania idealnie sprawdzą się truskawki, banany, jabłka czy brzoskwinie. Wybrany owoc należy wrzucić do blendera i zmielić na gładką masę. Taką przekąskę można dowolnie dosładzać np. syropem klonowym, ksylitolem lub odrobiną gorzkiej czekolady. Owoce świetnie komponują się we wszelkiego rodzaju owsiankach oraz domowej roboty granolach. By wykonać taką mieszankę wystarczą ulubione bakalie, które można kupić w atrakcyjnych cenach w sklepach stacjonarnych lub w internecie np. w Pole na stole:

– Dodaj migdały, orzeszki ziemne, sezam, pestki słonecznika i dyni.
– Do całości łyżka podgrzanego razem oleju kokosowego i miodu.
– Piecz 7 minut, po czym pomieszaj i wstaw na kolejne 7 minut w temp. 170 stopni.
– Na koniec dodaj rodzynki.
– Całość można jeść z mlekiem lub jogurtem naturalnym i oczywiście dodatkiem owoców np. malin

Zdrowe warzywa latem

Oczywiście w lecie nie brakuje również smacznych warzyw – każdy znajdzie coś dla siebie. Trzeba przyznać, że taka różnorodność daje możliwości na komponowanie nieskomplikowanych potraw, które sprawdzą się zarówno jako przekąski między posiłkami, jak i główne dania. Jeśli chcesz zachować niską kaloryczność warzyw pamiętaj, by unikać ich smażenia. Lato to piękna pogoda, zatem warto jest skorzystać z tego faktu i rozpalić grilla. Do takiego przyrządzenia sprawdzą się bakłażan, cukinia, papryka, cebula czy ziemniaki. Wystarczy je przyrządzić, zawinąć w folię i grillować. Tak przygotowane mogą stanowić niewielki lunch, który będzie smakować nawet na zimno. Nie zapominajmy o nieśmiertelnych szaszłykach, które idealnie wpiszą się w klimat każdego przyjęcia.

Letnie słodycze

Oczywiście nie należy zapominać o przyjemnościach, które wcale nie muszą być grzesznym odstępstwem od diety. Latem chce się nam słodkiego, więc zatem przygotujmy takie przekąski z głową. Domowej roboty lody nie są niczym skomplikowanym. Do ich wykonania potrzebne są ulubione owoce, jogurt i miód do posłodzenia. Całość blendujemy i mrozimy. Gdy masa stężeje – lody są gotowe do jedzenia. Wykonaj fit naleśniki! Konieczna jest masa z bananów, kakao oraz łyżka masło klarowanego. Całość smażymy na oleju kokosowym i podajemy z syropem klonowym.
Smacznie, prosto i przede wszystkim zdrowo!

Skomentuj