Dieta na zdrowie i urodę

  • Zdrowa dieta

Każdy z nas marzy o tym, by zachować zdrowy i młody wygląd na długo. Jest to szczególnie ważne dla kobiet. Dzisiaj nie trzeba już inwestować w drogie zabiegi w klinikach estetycznych, by skóra nabrała zdrowego wyglądu, a włosy stały się grube i mocne. Najprostszym sposobem na zachowanie pełni zdrowia jest zmiana sposobu żywienia. Jaką więc dietę wybrać dla zdrowia i urody?

Piękna skóra to podstawa

Wiele kobiet boryka się z problemami skórnymi. Nastolatki i młode kobiety mają przede wszystkim problemy z cerą trądzikową i przetłuszczającą się. Na ich twarzach widoczne są zmiany hormonalne związane z dojrzewaniem organizmu. Z czasem jednak skóra traci na jędrności i pojawiają się pierwsze oznaki starzenia się. Już wtedy warto podjąć pierwsze próby polepszenia kondycji skóry. Jakie składniki włączyć do diety, by zapobiegać problemom cery? Dieta kobiet w każdym wieku powinna być bogata w witaminę A. Znaleźć ją można w jajkach i wątróbce. Witamina A, zwana również beta-karotenem, to najlepsza ochrona dla wierzchniej warstwy skóry. Ważny jest również beta-karoten, który można znaleźć w pomarańczowych owocach, na przykład brzoskwiniach i pomarańczach. Jest to ważny składnik, ponieważ pobudza do produkcji włókien kolagenowych, które sprawiają, że skóra jest bardziej jędrna. Witamina A nie tylko pobudza do wzmożonej produkcji włókien, ale również wspomaga odbudowę włókien już zniszczonych. Beta-karoten jest zalecany również w przypadku cery trądzikowej – reguluje pracę gruczołów łojowych, co skutkuje zmniejszoną ilością pojawiających się wyprysków.

Ryby – bogate źródło kwasów omega

Innym ważnym składnikiem, który powinien pojawić się w diecie dla zdrowia i urody, są wszelkiego rodzaju ryby. Zawierają one kwasy omega, 3, 6, 9, które redukują zaczerwienienia i podrażnienia skóry, dbają o wierzchnią warstwę skóry odbudowując warstwę hydolipidową. To z kolei pozwala utrzymać właściwy poziom nawilżenia. Zawarte w rybach składniki odżywcze poprawiają mikrokrążenie skóry, a przez to wzmacniają odporność. Kwasy omega 3 znaleźć można przede wszystkim w makreli, śledziach, łososiu, tuńczyku, dorszu i szprotach. Ryby należy piec lub przygotowywać na parze. Innym popularnym źródłem kwasów omega 3 są również orzechy włoskie. Kwasy omega 6 znaleźć można w oleju sojowym, kukurydzianym, słonecznikowym, arganowym lub z pestek winogron.

Antyoksydanty – skuteczny sposób na wolne rodniki

Dieta dla zdrowia i urody powinna być również bogata w przeciwutleniacze, czyli związki, których zadaniem jest osłabianie działania wolnych rodników. Te ostatnie wykazują bowiem negatywny wpływ na wygląd naszej skóry, włosów i paznokci, a także pogarszają kondycję ogólną organizmu. Wolne rodniki mogą przyczynić się do powstawania komórek rakowych, ale również uszkadzają włókna kolagenowe i niszczą elastynę, co powoduje utratę elastyczności i powstawanie zmarszczek. Najlepszym źródłem antyoksydantów są aronia, cynamon, czereśnie, fasola, goździki, jabłka, jagody goji i acai, jagody, jeżyny, kakao (gorzka czekolada), karczochy, maliny, oregano, orzechy pecan, pomidory oraz arbuzy (likopen), porzeczki, rozmaryn, śliwki, tymianek, wiśnie, żurawiny.

Jakość jest bardzo ważna

Dobrze skomponowana dieta dla zdrowia i urody powinna opierać się właściwie opracowanych posiłkach – zaleca się spożywanie pięciu posiłków dziennie i picie co najmniej 1,5 litra wody. Składniki, z których powstają codzienne potrawy, muszą być wysokiej jakości i powinny być wolne od zanieczyszczeń. Warto więc szukać sklepów z naturalną żywnością takich StraganZdrowia.pl , które oferują nie tylko zdrową żywność, ale w swoim asortymencie posiadają niezliczoną ilość produktów. Sklepy internetowe ze zdrową żywnością typu Superzywnosc24.pl oferują nam dobre i sprawdzone rozwiązania, więc warto z nich korzystać, by tworzyć naprawdę wyjątkowe posiłki.

Najlepsze promocje dla Ciebie >>

Skomentuj