Czas na budzik!

9 January 2019
  • Czas na budzik!

Pobudka! Czyli jak bezproblemowo wstawać rano?

Zima to jeden z najcięższych do wstawania rano pór roku. Zimno, ciemno, a pogoda za oknem nie zachęca. Tymczasem początek nowego roku to okazja do mocnych postanowień i zmian nawyków. Oto kilka sposobów na to, by budzić się rano wyspanym, a przy okazji robić to szybko i sprawnie.

Spraw sobie budzik!

Obecnie większość ludzi korzysta z budzików zamontowanych w komórkach, co pozornie nie jest niczym złym. Możliwość ustawienia tej samej godziny każdego dnia to duży atut, a przy okazji możemy budzić się przy dźwiękach ulubionej piosenki (która szybko przestanie taką być..). Jednak na drodze do szybkiego wstawania korzystanie z komórki nie jest dobrym rozwiązaniem, z uwagi na kolejną, pozornie wygodną funkcję – drzemki. Możliwość przedłużenia czasu spania, poprzez kliknięcie dosłownie jednego przycisku jest jednym z najczęstszych powodów, dla których ranne wstawanie jest tak trudne.

Dlatego, jeśli stawiasz na szybką pobudkę, warto jest zainwestować w najtańszy i najbardziej klasyczny sposób, jakim jest budzik. Możesz go kupić niemal we wszystkich sklepach ze sprzętem elektronicznym np. Media Markt. Takie rozwiązanie pozwoli na wstawanie zawsze o tej samej porze – opcja codziennej pobudki jest również i w tego typu budzikach. Jednocześnie ustawienie dodatkowych 15 minut będzie o wiele bardziej skomplikowane, a w tym czasie zdążysz się rozbudzić.

Warto z kolei skorzystać z dedykowanych aplikacji do budzenia. Kontrolują one jakość Twojego snu i wiedzą najlepiej w jakiej jego fazie Cię wybudzić, byś Ty czuł się jednocześnie wyspany, jak i sam proces budzenia był przyjemny. Takie aplikacje są albo darmowe, albo bardzo tanie.

Zalety rutyny w zdrowym śnie

Jeśli poruszamy kwestie wartościowego snu, nie można nie wspomnieć o ustaleniu sobie stałych godzin zarówno względem wstawania, jak i budzenia się. Położenie się zawsze o tej samej godzinie jest sygnałem dla naszego ciała, że gdy nadchodzi wyznaczona pora, czas na odpoczynek. Automatycznie wszystkie procesy zaczynają wchodzić w wolniejsze tryby. Co za tym idzie, zasypianie jest o wiele bardziej sprawne, a my wchodzimy w głębokie fazy snu, znacznie szybciej.

Jeśli chodzi o budzenie się codziennie o tej samej godzinie, można powiedzieć, że jest to klucz do szybkiej pobudki. Po jakimś czasie nasz mózg intuicyjnie będzie wiedział, że gdy będzie się zbliżać pora pobudki, należy powoli wychodzić z faz snu.

Szczególnie warte zaznaczenia jest to, iż zalecana dzienna dawka snu to przynajmniej 7,5-8 godzin nieprzerwanego snu.

Przygotuj się do spania

To, jak się wyśpimy i jak będzie się nam rano wstawać leży również w kwestii przygotowania środowiska do spania. W Home&You można znaleźć szeroki wybór pościeli. Wybieraj mniej krzykliwe kolory, które pozwolą na szybsze wyciszenie się.

Jeśli chodzi o zasłony, dobrze by chroniły przed światłem z zewnątrz, jednak zimą lepiej w tej kwestii nie przesadzać. W pokoju może panować przyjemny półmrok, ale bez przesady – słońce i tak wstaje późno, nie ma więc obawy, że nas obudzi.

Skomentuj