Największe wyprzedaże w sklepach – kiedy są?

  • Największe wyprzedaże w sklepach – kiedy są?

Łowcy promocji i dobrych cen z pewnością ostrzą sobie zęby na wyprzedaże w sklepach stacjonarnych i internetowych. To niesamowita okazja, która pozwala kupić produkt czasem nawet o połowę taniej. Ma to szczególnie sens w przypadku droższych towarów, których standardowa cena w sklepie raczej nie zachęca do zakupów. Jednak wraz z nadejściem nowego sezonu lub chęci wyczyszczenia magazynów na nowe artykuły przychodzi prawdziwe święto dla miłośników zakupów. Warto sobie uświadomić, kiedy promocje w sklepach się pojawiają oraz z czym są konkretnie powiązane. Taka wiedza pozwoli Wam kupować dane produkty w najodpowiedniejszych momentach, a jednocześnie nie wydać zbyt wielu pieniędzy. Z pewnością pomoże Wam też nasz serwis Zrabatowani, gdzie w jednym miejscu można znaleźć najlepsze oferty promocyjne w wielu sieciówkach działających w Polsce.

Promocje online i w sklepach stacjonarnych – przeceny

Kiedy wpada w oku wymarzone ubranie lub gra komputerowa, to największym hamulcem może być zbyt wysoka cena, zwłaszcza że w budżecie domowym są często ważniejsze inwestycje. Na szczęście, zawsze możecie liczyć na przeceny, które w polskich sklepach są dosyć schematyczne. Wydaje się, że pojawiają się znienacka, a tak naprawdę są już wcześniej zaplanowane z powodu przyjazdu nowego towaru do magazynu. Przeceny można podzielić na trzy podstawowe okresy:

  • pierwszy etap – pierwsze sklepy zaczynają ogłaszać przeceny na poziomie 20-30%;
  • drugi etap – jest to etap szczytowy, kiedy zniżki pojawiają się praktycznie w każdym sklepie i mogą wzrosnąć nawet do 70%;
  • trzeci etap – ostatni etap, kiedy zaczyna brakować produktów ze starej kolekcji, dlatego ich ceny mogą spaść nawet o 90%.

Wyprzedaże w sklepach związane z kalendarzem

W handlu warto również przyswoić sobie kalendarz, który pozwala wyczuć odpowiedni moment na korzystniejsze zakupy. Większość sklepów działa zgodnie z porami roku, dlatego prosta obserwacja umożliwia kupno bluzki, roweru lub innego produktu sezonowego w atrakcyjniejszej cenie. Wyprzedaże internetowe oraz w sklepach stacjonarnych w większości przypadków wyglądają następująco:

  • wyprzedaże wiosenne – mają początek w okolicach marca, szczyt zaś w kwietniu; resztki wyprzedają się po weekendzie majowym;
  • wyprzedaże letnie – rozpoczynają się pod koniec czerwca, a najlepsza sprzedaż trwa od drugiej połowy lipca do pierwszej połowy sierpnia; najbardziej przecenione sztuki wypadają na drugą połowę sierpnia;
  • wyprzedaże jesienne – rozpoczynają się pod koniec września, a szczyt trwa przez cały październik; ostatnie sztuki w sklepach można znaleźć w połowie listopada;
  • wyprzedaże zimowe – rozpoczynają się w okolicach Bożego Narodzenia, a szczyt wypada na drugą połowę stycznia; w połowie lutego natomiast można kupić ostatnie sztuki produktów.

Wyprzedaże w internecie i w punktach stacjonarnych – w jakich sklepach ich szukać?

Kiedy już wiecie, w jakim momencie możecie się spodziewać sporych obniżek cen, to warto zdać sobie sprawę, w jakich rodzajach sklepów obowiązują wyprzedaże w internecie oraz w punktach stacjonarnych. Przede wszystkim są one typowe dla placówek, gdzie na porządku dziennym jest spora rotacja towaru. Z pewnością są to sieciówki:

  • odzieżowe;
  • obuwnicze;
  • sportowe;
  • drogeryjne.

Wyprzedaże sezonowe są związane między innymi z warunkami atmosferycznymi – po prostu nie opłaca się trzymać przez cały rok towaru na zimę lub lato. Dodatkowo mała powierzchnia magazynowa sprawia, że taki towar musi być sprzedany – najważniejsza jest minimalizacja strat. Za to branże niekoegzystujące z porami roku kierują się cyklicznymi świętami oraz wydarzeniami, które następują co roku. Wśród takich sklepów można wymienić:

  • księgarnie – tego typu punkty sprzedażowe organizują różne akcje promocyjne tuż przed początkiem roku szkolnego oraz w okresach przedświątecznych (zwłaszcza w Boże Narodzenie);
  • sklepy z elektroniką użytkową oraz AGD – największe obniżki pojawiają się w gorącym okresie przed Bożym Narodzeniem, ale wyprzedaży można się spodziewać również z okazji czyszczenia magazynów, najczęściej w styczniu oraz na przełomie czerwca i lipca;
  • sklepy meblowe i z wyposażeniem wnętrz – obniżek można się spodziewać w czasie długich weekendów, kiedy więcej ludzi ma wolne i chce zrobić remont w domu; początek lata jest podobnym okresem ze względu na zamiłowanie Polaków do grilla oraz prac ogrodowych.

Kiedy jeszcze warto szukać promocji?

W naszym systemie gospodarczym utarły się jeszcze inne specjalne święta, kiedy handlowcy nie tylko obniżają ceny, ale także wprowadzają produkty przeznaczone na ten konkretny okres. Z całą pewnością można tu wymienić:

  • weekend zniżek – akcje rabatowe organizowane przez konkretne gazety lifestylowe, które współpracują zwłaszcza z sieciówkami odzieżowymi, obuwniczymi oraz drogeriami;
  • Black Friday – największy dzień obniżek, który swój początek miał w Stanach Zjednoczonych; promocje sięgają nawet 80% i 90%, a także obowiązują zestawy w stylu kup dwa, a trzeci będzie gratis;
  • Cyber Monday – to wyprzedaże w sklepach internetowych i są podobne do Black Friday;
  • okres przed świętami Bożego Narodzenia – prawdziwa gorączka dla sprzedawców, którzy pozbywają się nadmiaru towarów w sklepach;
  • okres od sylwestra do święta Trzech Króli – w tym czasie sklepy chcą sprzedać produkty zamówione na Boże Narodzenie, które do tego czasu nie znalazły klienta;
  • święta konsumpcyjne – zaliczmy do nich walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Matki i Ojca oraz Halloween.

Wprawne oko z pewnością szybko wyłapie wszystkie zależności w handlu i będzie wiedziało, kiedy najlepiej przygotować się na duże zakupy. Pomoże w tym też nasz serwis Zrabatowani, gdzie można na bieżąco śledzić informacje o wyprzedażach, a także uaktywnić atrakcyjne kupony rabatowe do najlepszych sieciówek oraz sklepów internetowych. Zachęcamy serdecznie do skorzystania z naszej oferty!

Najlepsze promocje dla Ciebie >>

Skomentuj