Jak nawodnić organizm latem?

26 June 2019
  • Jak nawodnić organizm latem?

Podczas wysokich upałów zwiększa się zapotrzebowanie na spożywanie większej ilości wody. Jednak tak naprawdę musimy każdego dnia, niezależnie od temperatur zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. O tym jak to zrobić, nawet gdy nie lubi się pić wody, w poniższym wpisie.

Najlepiej dział woda

Oczywistym jest, że w celu nawodnienia organizmu najlepiej sprawdzi się picie dużej ilości wody. O tym czy będzie ona niegazowana, czy gazowana, należy zdecydować według własnych preferencji. Woda gazowana posiada bardzo dużą ilość minerałów, o wiele więcej niż jej niegazowany odpowiednik. Z drugiej strony może jednak powodować wzdęcia, które przy dużym spożyciu mogą być kłopotliwe.

Picie wody niestety bardzo często stwarza kłopoty. Nie pamiętamy o odpowiedniej ilości lub po prostu za nią nie przepadamy. By zatem zawsze pamiętać o odpowiednim jej spożywaniu, można zainstalować bezpłatną aplikację na telefon. Będzie ona co jakiś czas przypominać o regularnym piciu. Dodatkowo w sklepach Home&You można nabyć butelki motywacyjne. Napisy na nich zachęcają do picia większej ilości wody i posiadają bardzo wygodne zakrętki.

Jeśli zwykła woda to za mało, w takich sklepach jak Pepco już od kilku złotych można nabyć ładnie prezentujące się dzbanki. Można napełnić je wodą oraz kawałkami ogórka, arbuza czy cytryny. Wszystkie te składniki posiadają dużej ilości wody i dobrze nawadniają, a jednocześnie mogą nadać smak wodzie.

Dużo wody jest oczywiście w warzywach, dlatego powinny one być podstawą każdej diety. W porównaniu do owoców nie posiadają dużej ilości cukru i można je spożywać o każdej porze dnia. Z kolei picie herbaty, kiedy chcemy się nawodnić, nie jest dobrym pomysłem. Wbrew pozorom odwadnia ona organizm i tak samo jak kawa wypłukuje cenne minerały.

Ile wody należy spożyć w ciągu dnia?

W ciągu doby powinno się spożywać około 8 szklanek wody. Dzień powinien zaczynać się od tej czynności, jak i na niej kończyć. Dziennie dorosła osoba powinna wypijać od 2-3 do litrów dziennie. Noworodek zaczyna od około 1000 ml na dobę. 2-3 latki piją około 1300 ml, zaś od 9 do 13 roku życia powinno się przyjmować około 2 litry dziennie. Należy pamiętać, że niektóre osoby powinny spożywać więcej wody np. kobiety w ciąży.

Po czym rozpoznać, że jest się odpowiednio nawodnionym?

Nawet ścisłe przestrzeganie wyznaczonych norm nie daje gwarancji, że nasze ciało będzie odpowiednio nawodnione. Każdy z nas posiada indywidualne zapotrzebowanie, dlatego warto obserwować własny organizm. Jeśli chce się nam ciągle pić, to jasny sygnał, że organizm nie ma dostarczanych odpowiedniej ilości wody. Również mocz i jego kolor to bardzo dobry wskaźnik nawodnienia. Dorosły człowiek powinien sikać około 12 razy dziennie. Im bardziej pod koniec dnia mocz ma bezbarwny kolor i jest bezwonny, tym lepiej.

Latem nawodnienie jest bardzo ważne, jednak nie należy zapominać, że również i na co dzień jest ono kluczowe do właściwego funkcjonowania naszego organizmu. Woda to przecież podstawowy jego składnik.

Skomentuj