5 sposobów na zdrowe gotowanie

10 April 2018
  • 5 sposobów na zdrowe gotowanie

Chcesz odżywiać się zdrowo, ale brakuje Ci na to czasu? Poniżej znajdziesz pięć praktycznych porad dotyczących tego, jak zabrać się za przygotowywanie pełnowartościowych posiłków i sprawić, że stanie się to nawykiem. I wcale nie będziesz musiała poświęcić na to dużo czasu!

1. Zaplanuj posiłki z wyprzedzeniem

Planowanie posiłków w przód ułatwi Ci odpowiednie bilansowanie diety. Będziesz miała możliwość odpowiedniego dobrania składników tak, aby zapewnić sobie i swojej rodzinie wszystkie niezbędne minerały i witaminy. Rozpisz sobie zdrowe śniadania, obiady i kolacje, które chciałabyś przygotować. Nie zapomnij o przekąskach, które warto mieć pod ręką zawsze, gdy najdzie Cię mały głód. Przygotowanie sobie listy posiłków ułatwi Ci robienie zakupów i korzystanie z promocji i okazji cenowych obowiązujących w sklepach spożywczych w Twojej okolicy.

2. Rób przemyślane zakupy

Mając listę posiłków, które chcesz w najbliższym czasie przygotować, możesz udać się na zakupy. Podczas nich pamiętaj, aby kupować tylko to, co naprawdę jest Ci potrzebne do gotowania oraz wybierać zdrowe produkty. Sprawdzaj obowiązujące kupony rabatowe i specjalne kody promocyjne obowiązujące na konkretne produkty, aby zaoszczędzić. Staraj się, aby w Twoim sklepowym koszyku znalazły się produkty różnorodne. Dużo warzyw i owoców, ale także nabiał i mięso lub produkty zastępcze. Zwracaj uwagę na to, jaki skład mają kupowane artykuły i wybieraj tylko te jak najbardziej naturalne i wartościowe. Na początku zajmie Ci to sporo czasu, ale stopniowo nauczysz się, jakie produkty wybierać. Dobrą opcją jest kupowanie produktów spożywczych online, na przykład w bdsklepie bądź w Auchan.

3. Przygotuj sobie część składników wcześniej

Jeśli wiesz, że następnego dnia będziesz miała ciężki dzień, to możesz ugotować obiad już wieczorem. Później zostaw go w specjalnych pojemnikach na żywność i odgrzej następnego dnia. Tego typu wygodne pojemniki znajdziesz w sklepach z artykułami domowymi, na przykład w sklepie Dekoracja Domu.

Dobrze byłoby jednak, aby takie sytuacje zdarzały się rzadko. Jeśli chcesz gotować zdrowo, to najlepiej przygotowywać wszystko na świeżo. Aby sobie to nieco ułatwić, możesz rano lub poprzedniego dnia wieczorem przygotować część składników, np. pokroić mięso i warzywa, przygotować odpowiednie ilości produktów. Sprawi to, że proces zdrowego gotowania zajmie Ci znacznie mniej czasu.

4. Unikaj smażenia

Smażone potrawy są ciężkie dla żołądka i bardzo kaloryczne. Dlatego zdecydowanie lepiej wybrać gotowanie, duszenie lub gotowanie na parze. To ostatnie jest najlepszą i najzdrowszą opcją. Specjalne urządzenia do szybkiego gotowania na parze możesz kupić w sklepach z małym sprzętem AGD, na przykład w Neonet. Sprawdzaj regularnie dostępne kody promocyjne i kup dobry jakościowo parowar, który ułatwi Ci przygotowanie bardzo zdrowych i pełnowartościowych posiłków, które będą jednocześnie bardzo smaczne.

5. Wyrzuć z diety niezdrowe składniki

Cukier, sól i gotowe mieszanki przypraw to składniki, które w zdrowej diecie powinny występować w możliwie jak najmniejszej ilości. Słodzić możesz miodem lub innymi naturalnymi produktami, takimi jak ksylitol czy stewia. Sól i gotowe mieszanki zastąp ziołami i suszonymi warzywami. W sklepach spożywczych w Polsce dostępnych jest coraz więcej zdrowych przypraw wysokiej jakości, w dodatku ze specjalnymi rabatami, na przykład podczas tygodni zdrowego jedzenia.

Dzięki spożywaniu zdrowych i pełnowartościowych posiłków zadbasz o dobre samopoczucie oraz optymalną kondycję organizmu swojego i swoich najbliższych. Planuj posiłki, rób zakupy z wyprzedzeniem i zwracaj uwagę na skład produktów, a na pewno będzie Ci o wiele łatwiej wprowadzić zdrowe nawyki do kuchni.

Skomentuj