Zrabatowani.pl - odbierz swój cashback
Zrabatowani.pl - odbierz swój cashback
Zrabatowani.pl - odbierz swój cashback

Najnowsze wpisy:

  • Najbardziej wyczekiwane książki 2018 roku
  • 5 pomysłów na weekend majowy
  • Koszule we wzory do biura
  • 5 najpopularniejszych trendów w aranżacji wnętrz
  • Sekrety dobrego zdjęcia, czyli wskazówki dla początkujących
  • Wiosenna kurtka, trencz czy żakiet – co wybrać i jak nosić?
  • Wakacyjny wyjazd za małe pieniądze
  • Miejski styl – czym się wyróżnia?
  • 5 sposobów na zdrowe gotowanie
  • Modnie, świeżo i wygodnie – czyli casualowe stroje na wiosnę.
  • Jak chronić swój telefon przed uszkodzeniami?
  • Eleganckie i wygodne spodnie do pracy
  • Aktywny wypoczynek dla całej rodziny
  • Zalety i wady audiobooków
  • Nowoczesne technologie – przegląd najlepszych ofert

TOP 10 typów klientów czyli jak powinien zachować się sprzedawca?

27 April 2016
Brak komentarzy
  • TOP 10 typów klientów
Obsługa klienta nie jest zadaniem prostym, szczególnie, że w trakcie pracy spotkać można prawdziwą galerię różnych osobowości. I każda wymaga specjalnego traktowania! Warto zatem wiedzieć z kim masz do czynienia, a trzeba przyznać, że nie jest łatwo…

TYP 1 – Niezdecydowany uciekinier

To osoba, która co prawda podjedzie do sprzedawcy, wypytując się o najmniejsze szczegóły towaru, jednak ostatecznie tylko odwróci się na pięcie i bez słowa pójdzie w swoją stronę.

WSKAZÓWKA: typ beznadziejny – nie ma najmniejszych nadziei na zainteresowanie go zakupem. Najprawdopodobniej czeka na żonę, która jest u fryzjera. Wszedł do sklepu, bo był najdalej od salonu… albo coś w tym stylu. 😉

typ_1

TYP 2 – Moje drugie imię „Promocja”

Ten typ pojawia się tylko 2 razy do roku – w czarny piątek i po Nowym Roku. Przyciągają go jedynie plakaty „-70% ceny!”. Ewentualnie zawaha się na 50% promocji, jednak są to jednostki pojedyncze, wykazujące realną potrzebę posiadania konkretnego towaru. No cóż, my – jako Zrabatowani.pl – najbardziej lubimy ten typ klientów:)

WSKAZÓWKA:  typ nieco nieokrzesany. Może wykazywać agresje przy tanich telewizorach. Jego nieodłącznym atrybutem są wyćwiczone łokcie, którymi przepycha się przez tłumy innych klientów. Zawsze proponuj mu dodatkowe rabaty czy próbki – im więcej weźmie, tym bardziej będzie zadowolony. A gdy nie podziała, odeślij go do Zrabatowani.pl!

TYP 3 – Negocjator

Ciężko go rozpoznać, ponieważ jego osobowość ujawnia się dopiero po podaniu ceny produktu, z którą – nieważne jak niska by nie była – nigdy się nie zgadza.

WSKAZÓWKA: używa takich sformułowań jak „A nie da się taniej?” i „Czemu tak drogo”? Należy przybrać nieugiętą postawę, a w chwilach słabości zasłaniać się niezależną od sprzedawcy polityką cenową sklepu.

TYP 4 – Kolekcjoner próbek

Kupuje mało, wydaje niewiele – niekiedy szkoda nawet otwierać kasę. Paragonów boi się jak wampir wody święconej i zawsze zabiera tyle darmowych próbek, że ich dwukrotnie przewyższa wartość dokonanych zakupów.

WSKAZÓWKA: przygotuj specjalny pakiet próbek chusteczek higienicznych – na pewno nie wróci.

TYP 5 – Tylko porównuję

Najprawdopodobniej ma już coś na oku – przyszedł, aby upewnić się, że dobrze wybrał.

WSKAZÓWKA: to wymagający klient, jednak da się go jeszcze przeciągnąć na jasną stronę mocy. Wszystkie siły negocjatorskie i umiejętności aktorskie w ruch, a dobijesz utargu!

TYP 6 – Wiem, słyszałem, czytałem

Ma niewiele ponad „tyle ile trzeba”, dlatego musi mieć pewność, że dobrze lokuje swoje ostatnie grosze. Zadaje wiele pytań, a jednak na wszystkie zna odpowiedź – przeczytał cały Internet i wszystkie instrukcje obsługi.

WSKAZÓWKA:  tu przyda się cierpliwość, jednak możesz go potraktować jak swojego – na pewno będzie mu milej.

TYP 7 – Uciekająca łania

Ciężko go uchwycić – przemyka między półkami, niemal niezauważony. Nie chce być zaczepiany, najprawdopodobniej nie chce też niczego kupić. Kiedy ma pytanie, wstydzi się je zadać.

WSKAZÓWKA: poproś kolegę, by zaszedł go od tyłu, wtedy uda się zadać chociaż uprzejme pytanie „W czym mogę pomóc?”. Jeśli będziesz odpowiednio czarujący i delikatny, może nawet uda się dokonać zakupu.

TYP 8 – Ważniak

On wie, że Ty nie wiesz, choć tak naprawdę wiesz. Rozpoznajesz go z daleka. Przyszedł tu z grubym portfelem, który dodatkowo ma wsparcie w postaci pełnego konta bankowego. Ogólnie niewiele go interesuje, oprócz tego, że ma być najlepiej i najszybciej. Ceny poniżej 4 zer nie są w kręgu jego zainteresowań.

WSKAZÓWKA: cisnąć, cisnąć jak cytrynę! Dodatkowo mile widziane lekkie skłony oraz często powtórzenia „Oczywiście, dla Pana/Pani wszystko”. To będzie udany dzień!

TYP 9 – Czy zwroty są możliwe?

Kupuje, a jednak już wie, że coś będzie nie tak. Przykre doświadczenia czy po prostu pesymizm?

WSKAZÓWKA: poinformuj go o zasadach zwrotu, zapewniając, że nie będzie potrzebny. O wizerunek trzeba dbać!

TYP 10 – Mam Cię na oku, czyli tajemniczy klient

To crème de la crème, kandyzowana wisienka na urodzinowym torcie, bis po zakończonym występnie – tajemniczy klient. Najgorszy typ ze wszystkich. Ciężko uchwytny, ma duże doświadczenie. Wie jak pracujesz i kiedy akuratnie masz przerwę na nieplanowaną kawkę. Z pozoru zwykły klient, z działania zaciska pętle na Twojej szyi. Twoja posada jest w jego rękach.

WSKAZÓWKA: nie daj się podejść i nie zdradzaj, że Ty wiesz, że on wie. Zachowuj się naturalnie, przypominając sobie w międzyczasie wszystkie reguły obsługi, których w zasadzie nigdy nie stosujesz. Zachowaj nadzwyczajną czułość, a w najlepszym przypadku wypadniesz średnio. Jednym słowem – trzymaj się!

zrabatowani_baner

klienci, konsumenci, sklep, sprzedaż
Strona główna

Skomentuj

Click here to cancel reply

Zatwierdź komentarz
Znajdź nas na:
Zrabatowani.pl
Facebook
Google Plus
Instagram
Twitter
Youtube




Czytaj…

  • Black Friday (14)
  • Black Weekend (2)
  • Boże Narodzenie (25)
  • Cashback (52)
  • Cyber Monday (9)
  • Darmowa dostawa (12)
  • Dla dzieci (30)
  • Dom i ogród (63)
  • Kody rabatowe (95)
  • Moda (104)
  • Motoryzacja (9)
  • Pink Weekend (4)
  • Pomysł na prezent (83)
  • Promocje w sklepach internetowych (130)
  • Rozrywka i podróże (62)
  • RTV AGD i Elektronika (48)
  • Sport i rekreacja (38)
  • Wszystkie wpisy (475)
  • Wyprzedaże (69)
  • Zakupy online – porady (134)
  • Zdrowie i uroda (73)

Tags

4f AliExpress allegro answear black friday cashback DaWanda decathlon Dekoracja Domu dla dzieci elektronika empik hebe home&you kody rabatowe media markt moda Mohito niskie ceny obniżki cen pomysł na prezent porady porady zakupowe prezent promocja promocje promocje zrabatowani.pl rabat rabaty Reserved Sephora showroom Simple smyk Sport-Shop TUI wyprzedaż wyprzedaże zakupy online zakupy przez Internet zakupy w internecie zdrowie i uroda zniżki Zrabatowani.pl zwrot gotówki
Blog
Jak nie dać się oszukać podczas zakupów?
Nie masz czasu na gotowanie? Skorzystaj z PizzaPortal.pl
0
Blog Zrabatowani.pl | TOP 10 typów klientów czyli jak powinien zachować się sprzedawca?
class="post-template-default single single-post postid-271 single-format-standard samba_theme samba_left_nav samba_left_align samba_responsive wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.1 vc_responsive"