Zrabatowani.pl - odbierz swój cashback
Zrabatowani.pl - odbierz swój cashback
Przejdź do serwisu Zrabatowani.pl - odbierz swój cashback

Najnowsze wpisy:

  • Płać mniej, oszczędzaj więcej: Siła inteligentnych promocji konsumenckich
  • Wygodne buty na lato – propozycje dla niego
  • Letnie Hity – modne i eleganckie sandały dla niej
  • Porządki na Ogrodzie: Co i Kiedy Zasadzić?
  • Długi weekend czerwcowy. Gdzie pojechać na Boże Ciało?
  • Propozycje wyjazdów dla singli i dla par
  • Jaki Prezent na Dzień Dziecka?
  • SMART WEEK! Czas wielkich promocji!
  • Prezent na Dzień Matki: Co Wybrać?
  • Jakie rozmiary walizek do samolotu?
  • Tanie loty. Gdzie szukać okazji na tanie podróżowanie?
  • Gdzie na wakacje 2023? Wyjątkowe miejsca i atrakcyjne promocje
  • Czy warto korzystać z PPK?
  • Czy warto zakładać lokatę? 
  • O czym należy pamiętać, biorąc chwilówkę?

TOP 10 typów klientów czyli jak powinien zachować się sprzedawca?

27 April 2016
Brak komentarzy
Przejdź do strony głównej bloga >>
  • TOP 10 typów klientów
Obsługa klienta nie jest zadaniem prostym, szczególnie, że w trakcie pracy spotkać można prawdziwą galerię różnych osobowości. I każda wymaga specjalnego traktowania! Warto zatem wiedzieć z kim masz do czynienia, a trzeba przyznać, że nie jest łatwo…

TYP 1 – Niezdecydowany uciekinier

To osoba, która co prawda podjedzie do sprzedawcy, wypytując się o najmniejsze szczegóły towaru, jednak ostatecznie tylko odwróci się na pięcie i bez słowa pójdzie w swoją stronę.

WSKAZÓWKA: typ beznadziejny – nie ma najmniejszych nadziei na zainteresowanie go zakupem. Najprawdopodobniej czeka na żonę, która jest u fryzjera. Wszedł do sklepu, bo był najdalej od salonu… albo coś w tym stylu. ?

typ_1

TYP 2 – Moje drugie imię „Promocja”

Ten typ pojawia się tylko 2 razy do roku – w czarny piątek i po Nowym Roku. Przyciągają go jedynie plakaty „-70% ceny!”. Ewentualnie zawaha się na 50% promocji, jednak są to jednostki pojedyncze, wykazujące realną potrzebę posiadania konkretnego towaru. No cóż, my – jako Zrabatowani.pl – najbardziej lubimy ten typ klientów:)

WSKAZÓWKA:  typ nieco nieokrzesany. Może wykazywać agresje przy tanich telewizorach. Jego nieodłącznym atrybutem są wyćwiczone łokcie, którymi przepycha się przez tłumy innych klientów. Zawsze proponuj mu dodatkowe rabaty czy próbki – im więcej weźmie, tym bardziej będzie zadowolony. A gdy nie podziała, odeślij go do Zrabatowani.pl!

TYP 3 – Negocjator

Ciężko go rozpoznać, ponieważ jego osobowość ujawnia się dopiero po podaniu ceny produktu, z którą – nieważne jak niska by nie była – nigdy się nie zgadza.

WSKAZÓWKA: używa takich sformułowań jak „A nie da się taniej?” i „Czemu tak drogo”? Należy przybrać nieugiętą postawę, a w chwilach słabości zasłaniać się niezależną od sprzedawcy polityką cenową sklepu.

TYP 4 – Kolekcjoner próbek

Kupuje mało, wydaje niewiele – niekiedy szkoda nawet otwierać kasę. Paragonów boi się jak wampir wody święconej i zawsze zabiera tyle darmowych próbek, że ich dwukrotnie przewyższa wartość dokonanych zakupów.

WSKAZÓWKA: przygotuj specjalny pakiet próbek chusteczek higienicznych – na pewno nie wróci.

TYP 5 – Tylko porównuję

Najprawdopodobniej ma już coś na oku – przyszedł, aby upewnić się, że dobrze wybrał.

WSKAZÓWKA: to wymagający klient, jednak da się go jeszcze przeciągnąć na jasną stronę mocy. Wszystkie siły negocjatorskie i umiejętności aktorskie w ruch, a dobijesz utargu!

TYP 6 – Wiem, słyszałem, czytałem

Ma niewiele ponad „tyle ile trzeba”, dlatego musi mieć pewność, że dobrze lokuje swoje ostatnie grosze. Zadaje wiele pytań, a jednak na wszystkie zna odpowiedź – przeczytał cały Internet i wszystkie instrukcje obsługi.

WSKAZÓWKA:  tu przyda się cierpliwość, jednak możesz go potraktować jak swojego – na pewno będzie mu milej.

TYP 7 – Uciekająca łania

Ciężko go uchwycić – przemyka między półkami, niemal niezauważony. Nie chce być zaczepiany, najprawdopodobniej nie chce też niczego kupić. Kiedy ma pytanie, wstydzi się je zadać.

WSKAZÓWKA: poproś kolegę, by zaszedł go od tyłu, wtedy uda się zadać chociaż uprzejme pytanie „W czym mogę pomóc?”. Jeśli będziesz odpowiednio czarujący i delikatny, może nawet uda się dokonać zakupu.

TYP 8 – Ważniak

On wie, że Ty nie wiesz, choć tak naprawdę wiesz. Rozpoznajesz go z daleka. Przyszedł tu z grubym portfelem, który dodatkowo ma wsparcie w postaci pełnego konta bankowego. Ogólnie niewiele go interesuje, oprócz tego, że ma być najlepiej i najszybciej. Ceny poniżej 4 zer nie są w kręgu jego zainteresowań.

WSKAZÓWKA: cisnąć, cisnąć jak cytrynę! Dodatkowo mile widziane lekkie skłony oraz często powtórzenia „Oczywiście, dla Pana/Pani wszystko”. To będzie udany dzień!

TYP 9 – Czy zwroty są możliwe?

Kupuje, a jednak już wie, że coś będzie nie tak. Przykre doświadczenia czy po prostu pesymizm?

WSKAZÓWKA: poinformuj go o zasadach zwrotu, zapewniając, że nie będzie potrzebny. O wizerunek trzeba dbać!

TYP 10 – Mam Cię na oku, czyli tajemniczy klient

To crème de la crème, kandyzowana wisienka na urodzinowym torcie, bis po zakończonym występnie – tajemniczy klient. Najgorszy typ ze wszystkich. Ciężko uchwytny, ma duże doświadczenie. Wie jak pracujesz i kiedy akuratnie masz przerwę na nieplanowaną kawkę. Z pozoru zwykły klient, z działania zaciska pętle na Twojej szyi. Twoja posada jest w jego rękach.

WSKAZÓWKA: nie daj się podejść i nie zdradzaj, że Ty wiesz, że on wie. Zachowuj się naturalnie, przypominając sobie w międzyczasie wszystkie reguły obsługi, których w zasadzie nigdy nie stosujesz. Zachowaj nadzwyczajną czułość, a w najlepszym przypadku wypadniesz średnio. Jednym słowem – trzymaj się!

zrabatowani_baner

Najlepsze promocje dla Ciebie >>>

klienci, konsumenci, sklep, sprzedaż
Strona główna

Skomentuj

Click here to cancel reply

Zatwierdź komentarz
Znajdź nas na:
Zrabatowani.pl
Facebook
Google Plus
Instagram
Twitter
Youtube

Czytaj…

  • Black Friday (19)
  • Black Weekend (2)
  • Boże Narodzenie (39)
  • Cashback (58)
  • Cyber Monday (11)
  • Darmowa dostawa (12)
  • Dla dzieci (42)
  • Dom i ogród (130)
  • Dzień Matki (2)
  • Kody rabatowe (107)
  • Moda (217)
  • Motoryzacja (15)
  • Pink Weekend (4)
  • podróże (9)
  • Pomysł na prezent (109)
  • Promocje w sklepach internetowych (145)
  • Rozrywka i podróże (83)
  • RTV AGD i Elektronika (75)
  • Sport i rekreacja (79)
  • Wielkanoc (3)
  • Wszystkie wpisy (710)
  • Wyprzedaże (158)
  • Zakupy online – porady (240)
  • Zdrowie i uroda (145)

Tags

allegro answear black friday buty cashback DaWanda dla dzieci dom empik hebe home&you jesień kody rabatowe kosmetyki lato moda Mohito niskie ceny pielęgnacja podróż pomysł na prezent porady porady zakupowe prezent promocja promocje rabat rabaty Reserved Simple sport sukienka wakacje wczasy wyprzedaż wyprzedaże zakupy online zakupy przez Internet zakupy w internecie zdrowie zdrowie i uroda zniżki Zrabatowani.pl zwrot gotówki święta
Blog
Jak nie dać się oszukać podczas zakupów?
Nie masz czasu na gotowanie? Skorzystaj z PizzaPortal.pl
0
Blog Zrabatowani.pl | TOP 10 typów klientów - Blog Zrabatowani.pl
class="post-template-default single single-post postid-271 single-format-standard samba_theme samba_left_nav samba_left_align samba_responsive wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.1 vc_responsive"