Oryginalne formy sprzedaży w internecie

  • Galerie online

Sklepy internetowe stały się równie popularne co sklepy stacjonarne. Sekretem tego sukcesu jest nie tylko możliwość kupna dowolnie wybranego produktu niemal o każdej porze dnia i nocy, ale również specjalne formy sprzedaży. W poniższym wpisie nieco przybliżymy ten mechanizm.

Tu nie ma galerii handlowych – tu są nowatorskie pomysły

Zauważyć można wielkie zmiany w formie sprzedaży w samych sklepach stacjonarnych. Coraz częściej dążą one do tego, by stać się galerią będącą skupiskiem stoisk handlowych o różnym profilu.

Sklepy internetowe również przechodzą swego rodzaju rewolucje, których celem jest jedno – zdobycie jak największej liczby klientów. Jednak inaczej niż w przypadku tradycyjnych sklepów, bardziej zauważalna jest tutaj oryginalność i pomysłowość. Bo przecież wytworzenie takiej wirtualnej galerii nie jest możliwe, a tymczasem właśnie tego typu zabiegi są obserwowane – i co więcej – kryje się za nimi szczytny cel pomagania innym sprzedającym. Mowa tu o takich projektach jak Pakamera, która już od wielu lat nie tylko jest jednym z najbardziej popularnych miejsc do kupna oryginalnych rzeczy – zarówno ozdobnych, jak i użytkowych, ale również cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony twórców. Idea opiera się na bazie tradycyjnego sklepu, gdzie w poszczególnych kategoriach znajdują się konkretne produkty. Klient wybiera te, które mu się podobają, kupując w rzeczywistości nie od Pakamery, a od twórcy, który samodzielnie zaprojektował i najczęściej wytworzył daną rzecz. Atrakcyjne ceny oraz wysoka wartość estetyczna przyciągają zainteresowanych od wielu lat – to właśnie recepta na sukces rynkowy.

Dostajesz więcej za mniej

To właśnie internet sprawił, że sklepy stacjonarne musiały niejako podążać za tym, co jest obecnie modne, a mowa tu o specjalnych pakietach, w których klient musi być nie tylko zadowolony, ale również mieć świadomość tego, że dostaje więcej, za… mniej.

Na tej zasadzie działają portale takie jak Katalog Marzeń. Przejazd po superszybkim torze, skok ze spadochronu czy uczestnictwo w kursie barmańskim – to nie są zajęcia, które wykonuje się na co dzień, a jednak są one dostępne na owym portalu. Co więcej – są tańsze, aniżeli zorganizowanie danego wydarzenia samodzielnie. Jak to możliwe? To proste! Portal ma podpisane umowy z poszczególnymi dostawcami usług. Promuje je, tym samym ściągając więcej klientów, a im więcej dostawców i atrakcji, tym większy zarobek.

Budowanie społeczności

Bardzo ważne w środowisku handlowym w wirtualnej rzeczywistości jest skupianie grona klientów wokół danego produktu czy marki. Sklepy internetowe oprócz budowania społeczności, stawiają niekiedy właśnie na taki model sprzedażowy – angażując swoich klientów do promowania usług. Często do promocji są wykorzystywani również tzw. influencerzy, którzy wykorzystując formę prezentacji, tworzą w rzeczywistości reklamę.

Najlepsze promocje dla Ciebie >>>

Skomentuj