Najkrócej rzecz ujmując, Cyber Monday to internetowy odpowiednik Black
Friday.
Naturalną koleją rzeczy było, że w końcu, wraz z rozwojem technologii, ukształtują się nowe potrzeby
konsumenckie, a te w konsekwencji doprowadzą do tego,
że pojawi się zapotrzebowanie na promocje obowiązujące w strefie online, w internecie.
W związku z tymi oczekiwaniami, w 2005 roku zapoczątkowana została ogólnokrajowa internetowa akcja,
która dotyczyła gigantycznych obniżek cen
w sklepach internetowych czyli Cyber Monday.
A ponieważ zainteresowanie amerykańskich konsumentów online zaczęło rosnąć do rozmiarów, które
doprowadziły do wydawania nie tylko zawrotnych sum
przez klientów, ale również do objęcia zasięgiem wydarzenia państw Azji i Europy, tak oto dziś,
29 listopada 2021 roku my i nasi rodacy możemy cieszyć się z obniżek w
e-sklepach :-)
Oczywiście najbardziej zasadniczą różnicą jest to, iż obowiązujące podczas Black Friday promocje,
dotyczą w głównej mierze sklepów stacjonarnych,
mocno wkraczając również w kręgi sprzedaży online – niemalże od razu, gdy ta opcja pojawiła się na
rynku.
Natomiast wydarzenie jakim jest Cyber Monday, ma miejsce jedynie w sklepach internetowych.
Ponadto różni je data. Obydwa wydarzenia mają miejsce zaraz po Święcie Dziękczynienia i w okolicach
zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia,
jednak żadne wydarzenie nie ma stałej daty w kalendarzu. Black Friday to pierwszy piątek po Święcie
Dziękczynienia,
a Cyber Monday jest pierwszym poniedziałkiem po Święcie Dziękczynienia.
Kolejną różnicą jest zakres sklepów, jakie biorą udział w wydarzeniach.
Black Friday to przede wszystkim wielkopowierzchniowe sklepy, które oferują produkty wielobranżowe.
Natomiast Cyber Monday jest także szansą
dla sklepów nieco mniejszych, które w porównaniu z dużymi dyskontami, nie mają dużej siły przebicia
konkurencji.
Różnią się również artykuły, które podczas promocji cieszą się największym zainteresowaniem
klientów.
Jeśli chodzi o Black Friday, przoduje dział z elektroniką. Natomiast podczas Cyber Monday
największym zainteresowaniem cieszy się
dział z ubraniami, obuwiem i dodatkami.
Obecność tych dwóch wydarzeń nie tylko wydaje się być w obecnych czasach wymagana, ale wyraźnie
widać wzajemne uzupełnienie potrzeb konsumenckich,
na zróżnicowanych obszarach. Wydaje się więc, że te dwa wydarzenia nie „przeszkadzają” sobie
nawzajem.
Black Friday jest mocno zakorzenione w kulturze Zachodu, więc pewnie jeszcze długo będziemy oglądać
relacje z tego wydarzenia.
Cyber Monday to natomiast zupełnie inna, związana z przyszłością karta, która z pewnością stanie się
równie ważnym elementem zachodniej kultury,
zyskując z roku na rok kolejne rzesze popularności.
Szczególnie warto śledzić oferty branży elektronicznej oraz RTV i AGD.
© 2024 | all rights reserved grupa kapitałowa Digitree Group SA