W jakich krajach Polacy najczęściej kupują przez internet?
Niemcy na czele zagranicznych klientów
Najnowsze badanie przeprowadzane przez Ipsos na zlecenie PayPal** udowadnia, że handel transgraniczny i biorący w nim udział konsumenci, wydający w przybliżeniu dwa razy więcej, niż ci robiący zakupy lokalnie***, to siła napędowa globalnych rynków. Badanie analizujące zwyczaje osób kupujących online za granicą objęło ponad 17,500 konsumentów w 22 krajach i umożliwiło wskazanie najlepszych praktyk w handlu międzynarodowym oraz zidentyfikowanie licznych możliwości dla polskich przedsiębiorców. Dzięki e-handlowi, mogą oni bowiem z łatwością rozwijać swój eksport i stać się integralną częścią globalnego rynku, który do 2018 roku będzie obejmował swym zasięgiem już 130 milionów konsumentów transgranicznych, wydających łącznie ponad 300 miliardów dolarów****.
Polskie marki na światowych rynkach
Według danych PayPal, niemieccy zakupowicze stanowią większość zagranicznych konsumentów kupujących w Polsce: 28% użytkowników z całego świata, którzy kupują na polskich stronach internetowych pochodzi z Niemiec, następnie z Wielkiej Brytanii (24%) oraz Rosji (20%).
Kraj, w którym badani konsumenci transgraniczni zaznaczyli, że przez ostatnie 12 miesięcy kupowali z Polski:
Wszystkim działającym w branży e-commerce zależy na tym, by móc się rozwijać i napotykać na swojej drodze jak najmniej przeszkód. W tym celu, potrzebna jest większa przejrzystość usług i możliwości znoszenia kolejnych barier. Właśnie dlatego, od kilku lat transgraniczny e-handel w Polsce rozwija się doskonale – mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy bardzo zadowoleni mogąc wspierać rozwój ekonomiczny polskiego rynku oraz przedsiębiorców, umożliwiając im dotarcie do milionów konsumentów poprzez bezpieczną, globalną platformę, obejmującą już 203 rynki oraz 26 walut – dodaje.
Co i dlaczego kupują e-konsumenci za granicą?
Konsumenci trafiają na zagraniczne rynki głównie w poszukiwaniu odzieży, obuwia oraz akcesoriów (36% niemieckich, 33% angielskich i 56% rosyjskich użytkowników kupujących za granicą nabyło odzież, obuwie oraz akcesoria z zagranicznego sklepu online w ciągu ostatnich 12 miesięcy). Jednocześnie, możemy zaobserwować znaczące różnice w pozostałych kategoriach. Drugą, popularną wśród Niemców oraz Rosjan kategorią produktów jest elektronika (komputery/tablety/urządzenia mobilne i peryferyjne) – odpowiednio 17% oraz 40%, a wśród Brytyjczyków są to kosmetyki i produkty do pielęgnacji (19%). W odniesieniu do trzeciej kategorii, widzimy rozróżnienie pomiędzy produktami z kategorii zabawek i hobby oraz rozrywkowej i edukacyjnej (fizyczne przedmioty).
Konsumenci transgraniczni z trzech najważniejszych dla Polski krajów, spytani o główny powód zakupów online, wskazali przede wszystkim na oszczędność czasu i wygodę. Co ciekawe, wszyscy wymienieni wyżej konsumenci wybierający zagraniczne e-sklepy, dzielą te same obawy wobec kosztów przesyłki, które znacząco wpływają na ich decyzje odnośnie dokonania zakupu. Ponad połowa konsumentów (Niemcy 54%, Wielka Brytania 54%, Rosja 49%), którzy zdecydowali się na zakupy za granicą w przeciągu ostatnich 12 miesięcy, przyznaje, że koszty dostarczenia przesyłki często powstrzymują ich przed zakupem z innego kraju. Co więcej, wielu kupujących online twierdzi, że darmowa przesyłka (41% UK, 27% Niemcy i 51% Rosja) przekonałaby ich do dokonania takiego zakupu. Duża grupa internautów zakłada również, że bezpłatna przesyłka i zwrot są „niezbędne” w przypadku zakupów transgranicznych (Niemcy 37%, Wielka Brytania 44%, Rosja 56%). PayPal już teraz pomaga sprostać tym oczekiwaniom w ramach usługi Zwrotu Kosztów Odesłania Przedmiotu PayPal, wprowadzonej niedawno w Polsce i innych krajach regionu.
———————
* Szacunki dotyczące populacji eksportowej zostały obliczone przez PayPal na podstawie badania oraz analizy kupujących online w każdym z 22 krajów-importerów występujących w badaniu.
** Badanie Ipsos na zlecenie PayPal, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 800 (łącznie 17 500) dorosłych użytkowników (w wieku 18+), którzy posiadają/korzystają z urządzenia z dostępem do internetu, w 22 krajach (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Włochy, Hiszpania, Holandia, Szwecja, Norwegia, Dania, Polska, Turcja, Rosja, Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Meksyk, Chiny, Australia). Wywiady zostały przeprowadzone internetowo, w dniach 9 września – 3 listopada 2014: w Polsce pomiędzy 7 i 31 października na próbie 787 użytkowników, w Wielkiej Brytanii pomiędzy 9 i 19 września na próbie 800 użytkowników, w Niemczech pomiędzy 16 września i 3 października na próbie 793 użytkowników, w Rosji pomiędzy 6 i 31 października na próbie 793 użytkowników. Metodologia obejmowała internetowy kwestionariusz ilościowy. Dane zostały zważone pod kątem znanej częstotliwości zakupów kupujących online we wszystkich krajach i profilu demograficznego użytkowników internetu w 7 krajach.
*** Konsumenci transgraniczni czyli ci, dla których więcej niż 10% rocznych wydatków online stanowią płatności transgraniczne.
**** „Modern Spice Routes” – badanie PayPal-Nielsen analizujące 6 głównych rynków międzynarodowych: Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Australii, Chin i Brazylii; podkreśla główne globalne trendy i kierunki; Próba badania: ponad 6000 konsumentów online w wieku 18 lat i powyżej, którzy dokonali zagranicznych zakupów online w poprzednim roku.
17% niemieckich kupujących transgranicznie w internecie twierdzi, że chce kupować w ten sposób jeszcze częściej.
92% niemieckich kupujących transgranicznie w internecie zgadza się, że kupowanie online daje im większy wybór produktów i usług (w porównaniu do 78% w grupie kupujących wyłącznie we własnym kraju).
42% niemieckich kupujących transgranicznie w internecie zgadza się, że kupowanie online pozwala im robić zakupy o każdej porze i w każdym miejscu, 88% że pomaga im znaleźć informacje dotyczące sklepów stacjonarnych (np. godziny otwarcia, adres), 79% że pomaga im przejrzeć i wybrać produkty, które planują kupić,a 67% potwierdza, że takie zakupy pozwalają zaoszczędzić czas.
31% niemieckich konsumentów, twierdzi że darmowa przesyłka / dostawa jest niezbędna w przypadku zakupów z zagranicy, a 37% uważa tak samo w kwestii zwrotów.
Inne, popularne wśród niemieckich konsumentów kategorie produktów lub usług to m.in. zabawki i hobby (13%), biżuteria/zegarki (13%), rozrywka/edukacja (cyfrowe, online, do pobrania) 13%, zdrowie (11%), sport i wyposażenie (10%), podróże i transport (np. hotele, wycieczki, bilety lotnicze, autobusowe, pociągowe) (10%), kosmetyki/produkty do pielęgnacji (9%).
Zgodnie z badaniem „Modern Spice Routes” z 2013 roku, w ramach którego ośrodek badawczy Nielsen na zlecenie PayPal przeanalizował 6 głównych rynków międzynarodowych, w tym rynek niemiecki i brytyjski:
- Konsumenci transgraniczni ze wszystkich badanych rynków wydali łącznie w 2013 roku 105 miliardów dolarów, reprezentując 16% zakupów online ogółem,
- zgodnie z prognozą, do 2018 roku rynek ten będzie obejmował swym zasięgiem już 130 milionów konsumentów transgranicznych, wydających łącznie ponad 300 miliardów dolarów,
- w 2013, na rynku niemieckim było 14.1 milliona konsumentów transgranicznych, wydajacych w tym roku 7,6 miliardów euro,
- zgodnie z prognozą, do 2018 będzie ich 15.8 miliona przy rocznych wydatkach rzędu 11 miliardów euro.
W 2013, na rynku brytyjskim było 15.9 milliona konsumentów transgranicznych, wydajacych w tym roku 8,5 miliardów funtów, - zgodnie z prognozą, do 2018 będzie ich 18,5 miliona przy rocznych wydatkach rzędu 18 miliardów funtów.
Rynek zagranicznych konsumentów kupujących transgranicznie (zarówno w ujęciu ogólnym, jak i w przypadku poszczególnych krajów biorących udział w badaniu) jest dostępny dla każdego polskiego e-sklepu decydującego się na przyjmowanie płatności i sprzedaż za granicę do tych krajów*.
Więcej informacji oraz szczegółowe dane odnośnie każdego z 6 krajów biorących udział w badaniu można znaleźć tu.
Przyjmując szerszą perspektywę, globalne dane wyraźnie wskazują, że eksport online wciąż dynamicznie rośnie – niezależnie od zmniejszającego się, w przypadku wielu gospodarek, lokalnego i tradycyjnego eksportu. Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków eksportowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i poza nią – polscy sprzedawcy korzystający z PayPal odnotowali 45% wzrost handlu zagranicznego w pierwszej połowie 2014 roku**.
———————
* międzynarodowych: Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Australii, Chin i Brazylii; podkreśla główne globalne trendy
i kierunki; Próba badania: ponad 6000 konsumentów online w wieku 18 lat i powyżej, którzy dokonali zagranicznych zakupów online w poprzednim roku.
** Całkowita wielkość płatności PayPal za usługi sprzedawców i transakcje transgraniczne, pierwsza połowa 2014 roku w porównaniu do pierwszego półrocza 2013 roku.
źródło: klinikaecommerce.pl
Najlepsze promocje dla Ciebie >>>
Skomentuj