Dostawa przy zakupach dokonywanych przez internet
Z roku na rok rośnie liczba dokonywanych w Polsce transakcji przez internet. Wraz z tym wzrostem, sklepy muszą poradzić sobie z odpowiedzią na pytanie: jak dostarczyć zakupione produkty do klienta.
Wg raportu E-commerce w Polsce z 2015 roku, najpopularniejszym sposobem jest usługa dostawy bezpośrednio do domu/miejsca pracy klienta realizowana przez Pocztę Polską lub kuriera. Wg analityków Poczty Polskiej, taka sytuacja nie powinna ani nas dziwić, ani ulec zmianie w najbliższym czasie. Ostatecznie przesyłka doręczana do rąk własnych jest uważana za najbardziej bezpieczną przesyłkę. Niestety, w dobie dzisiejszej codziennej „gonitwy”, forma ta ma jednak małą wadę, a to za sprawą naszych napiętych grafików. Okazuje się, że ciężko nam znaleźć czas na bezpośrednie spotkanie z kurierem.
Stąd też klienci oczekują dzisiaj jak najszerszego wyboru spośród sposobów otrzymania przesyłki. Alternatywą dla dostawy do domu lub miejsca pracy jest zyskująca coraz większą popularność forma „zamów i odbierz” polegająca na tym, że w dogodnym dla konsumenta momencie może on odebrać przesyłkę z wcześniej wybranego punktu, jak np. placówka, stacja benzynowa czy maszyna samoobsługowa.
Analitycy Poczty Polskiej wyrażają przekonanie, że odbiór w punkcie w najbliższym okresie zyska jeszcze bardziej na popularności, będzie także doskonałym uzupełnieniem dostawy bezpośredniej w przypadku nieudanej pierwszej próby doręczenia jako alternatywa drugiego wyboru. Punkty odbioru to także wygoda w przypadku zwrotów towarów, na który klienci mają określony czas ustawowo zagwarantowany. Również w tym przypadku jest to wygodny sposób nadania przesyłki, która nie odpowiadała konsumentowi chcącemu skorzystać ze swoich praw i zwrócić produkt kupiony w internecie.
Najlepsze promocje dla Ciebie >>>
Skomentuj