Dlaczego Black Friday jest tak popularny?
O tym, że Black Friday jest jednym z najbardziej popularnych wydarzeń roku, świadczą chociażby obrazki jakie dopływają do nas z zagranicznych mediów – długie kolejki, bijatyki przed otwarciem sklepów i załadowane po brzegi koszyki. Analizujemy zatem dlaczego Black Friday jest tak popularny?
Siła promocji!
Oczywiście założeniem tego wydarzenia jest przede wszystkim sprzedaż produktów po jak najniższej cenie. To czynnik, który przyciąga tłumy, które przybywają pod centra handlowe w nadziei na zdobycie najnowszej generacji telewizora za pół ceny, wypełnienia swojej garderoby najciekawszymi trendami czy po prostu uzupełnienia domowych zapasów. Nic dziwnego – niektóre zniżki sięgają nawet 70%! Co za tym idzie, to właśnie na ten okres przypada najwięcej zaplanowanych wydatków „produktów ekstra”, jak np. wcześniej wspomniana elektronika, biżuteria czy wyposażenie domu.
Oczywiście obowiązująca promocja trwa tylko przez jeden dzień, dlatego po pierwsze możliwe jest przeanalizowanie przez klienta jakich towarów potrzebuje, jak również odłożenie na to konkretnej sumy, nawet jeśli ceny będą niższe niż zazwyczaj.
Na Gwiazdkę – produkty z wyprzedaży
Tradycja obdarowywania się prezentami jest na zachodzie bardzo silna. W naszym kraju ten zwyczaj zaczyna na stałe wchodzić do polskich domów, jednak trzeba przyznać, że jeszcze daleko nam do amerykańskich podarunków. Jak nietrudno się domyślić, dla wielu Amerykanów Black Friday jest wymarzoną okazją do zakupu bożonarodzeniowych prezentów dla najbliższych – nawet jeśli do pierwszej gwiazdki pozostaje jeszcze miesiąc… Nie tylko wybór tego typu usług jest w tym okresie specjalnie uzupełniany, ale oczywiście można przy tej okazji zaoszczędzić kilkadziesiąt dodatkowych dolarów.
A wolny dzień spędzę za zakupach…
Chociaż praktyka ta nie jest w żaden sposób uregulowana na tle prawnym, coraz więcej pracodawców decyduje się dać swoim pracownikom wolny dzień, przypadający na Black Friday.
Wbrew pozorom nie musi to oznaczać dla amerykańskiej gospodarki strat, bowiem pracownicy, którzy będąc w swoich miejscach pracy normalnie generowaliby przychód, wydają swoje pensje na promocyjne zakupy.
Być może już za kilka lat Black Friday w Polsce będzie obchodzony w podobny sposób, szczególnie, że zainteresowanie Polaków nie tylko tym świętem, ale i samym promocjami nieustannie rośnie.
Najlepsze promocje dla Ciebie >>>
Skomentuj