Co Polacy kupują w Internecie?
Kupujemy przez Internet coraz chętniej i więcej, to fakt. Rynek e-commerce na przestrzeni zaledwie kilku lat niezwykle się rozwinął, a co za tym idzie zmienił. Dlatego w dzisiejszym wpisie analizujemy wybory zakupowe Polaków – co kupują i dlaczego właśnie to?
Polak kupujący – czyli jaki?
Kobiety kochają robić zakupy, odkąd tylko czynność ta została wynalezionaJ Jednak forma zakupów przez Internet nieco bardziej przypada do gustu mężczyznom, o czym świadczą dane statystyczne odnoszące się do zachowania Polaków w sieci. Różnica, nie jest duża, jednak rok rocznie ok. 5% więcej mężczyzn, niż kobiet, kupuje przez Internet. Okazuje się jednak, że sposób kupowania znacznie różni się w zależności od płci – kobiety są bardziej rozważne, analizują i porównują produkty. Czytają opisy produktów i oglądają zdjęcia. Nie podejmują pochopnych decyzji, w wyniku czego ich wybory są bardziej świadome.
Jeśli chodzi o przedział wiekowy, najbardziej aktywną grupą wiekową pozyskującą produkty i usługi przez Internet są osoby między 25, a 34 lat. Najmniej oczywiście kupują starsze pokolenia (te które nie wychowały się w dobie komputerów), bowiem stanowią oni 5% kupujących.
Miejsce zamieszkania również jest nie bez znaczenia, jednak okazuje się, że różnice pomiędzy miastem, a wsią, nie są aż tak duże. Większy dostęp do Internetu spowodował, że osoby pochodzące ze wsi śmielej zaczynają korzystać z jego możliwości – aż 75% mieszkańców wsi dokonuje wirtualnych zakupów. To bardzo dużo, zwłaszcza gdy dane te zestawi się z mieszkańcami dużych miast – 72%.
Co kupują Polacy?
Dane statystyczne i przeprowadzone na przestrzeni kilku lat badania ankietowe dają klarowny obraz. Polacy przez Internet najchętniej kupują:
- Buty i odzież
- Książki, prasę, muzykę
- Sprzęt elektroniczny oraz RTV i AGD
Przeanalizujmy więc nasze polskie wybory. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że kupno odzieży przez Internet jest nieco ryzykowne. Można więc tu wysnuć dwa wnioski. Pierwszy z nich odnosi się do faktu, iż w Internecie jest większa dostępność marek, które niekiedy nie są dostępne w sklepach stacjonarnych. Drugi natomiast odnosi się do coraz większej elastyczności sklepów względem klientów – zwroty oraz wymiany towarów stają się czymś normalnym, a wręcz wymaganym przez konsumentów.
Kupno książki czy muzyki rzadko wymaga od nas faktycznego, fizycznego kontaktu – opinie o nich, jak również próbki – czy to fragmenty książek czy kawałki piosenek – z łatwością można znaleźć w sieci. Na ich podstawie decyzje zakupowe mogą z powodzeniem zostać podjęte.
Spore zainteresowanie sprzętem elektronicznym może być z kolei powiązane w ogóle z decyzją o zakupach przez Internet – jest taniej. Niestety od wielu lat praktyką większych sklepów elektronicznych jest narzucanie marży. Sklepy internetowe nadal są w fazie walki o klienta, dlatego wysokie koszty np. związane z większą ilością pracowników czy z wynajmem powierzchni sklepowych, nie są wliczane w koszty produktu. I mogłoby się wydawać, że sprzęt tego typu kupowany jest jedynie przez mężczyzn. Okazuje się jednak, że RTV i AGD na co dzień wykorzystują głównie kobiety i to one same podejmują decyzję o tym jakie funkcje ma on spełniać – wtedy wchodzą do Internetu i kupują.
Dla porównania produkty, jakie są najrzadziej wybierane przez Polaków w sieci:
- Meble
- Jedzenie
- Artykuły motoryzacyjne
Jak widać jest to grupa produktów, która często wymaga od nas sprawdzenia, przeczytania, ale przede wszystkim zobaczenia na własne oczy.
Internet promocją płynący
Galeria handlowe najwięcej klientów mają podczas promocji, nocy zakupów, obniżek asortymentu związanych z np. urodzinami galerii itp. To samo dzieje się w Internecie – promocje są czymś, co przyciąga i zachęca. Nic dziwnego – każdy chce zaoszczędzić! Skorzystanie z promocji jest o wiele prostsze w Internecie, aniżeli w sklepie stacjonarnym. Jeżeli interesuje nas konkretny produkt, wystarczy odwiedzić kilka sklepów i sprawdzić, który z nich może dać nam promocję.
Najprostszym jednak sposobem na oszczędność, a co więcej – zyskanie dodatkowych korzyści – jest skorzystanie z portalu Zrabatowani.pl. To możliwość kupowania produktów z najbardziej prestiżowych firmach, światowej sławy marek i dodatkowo szansa na zebranie punktów cashback, które po zebraniu odpowiedniej kwoty możesz ponownie wydać!
Zrabatowani.pl to prosty oszczędnościowy system, który jest zawsze aktualny.
Źródła:
Polska.neewsweek.pl
Rzetelnyreghulamin.pl
Portalspozywczy.pl
Biznes.gazetaprawna.pl
Biznes.newsweek.pl
Najlepsze promocje dla Ciebie >>>
Skomentuj