Uśmiechnij się, aby się zalogować! Zakupy przez selfie, odcisk palca czy po prostu głos.
Mastercard rozpoczął badania nad nową technologią, która pozwoli klientom na dokonywanie zakupów online, logując się do sklepu zdjęciem selfie zamiast wprowadzania hasła.
Technologia, zwana MasterCard Identity Check, pozwoli kupującym dokonywanie płatności poprzez położenie palca na skanerze swojego smartfona i odczytanie przez niego linii papilarnych, lub poprzez zrobienie w jego aparacie selfie, udowodniając swoją tożsamość.
Wg Mastercard, system ten może wyeliminować potrzebę konsumentów do zapamiętania hasła w sklepach online.
“Wierzymy, że bezpieczeństwo jest jedną z barier faktycznie hamujących ekspansję sprzedaży w internecie, ponieważ klienci muszą pamiętać hasła, co jest bardzo niewygodne,” powiedział Ajay Bhalla, prezes rozwiązań bezpieczeństwa przedsiębiorstwa w MasterCard.
„Myślimy, że technologie te rzeczywiście mogą zmienić nasze życie, a przede wszystkim sprawią, że zakupy w sklepach internetowych lub robione przez smartfona, będą dużo bardziej wygodniejsze.”
Żegnajcie hasła
Obecnie klienci Mastercard wykorzystują system zwany Diners do weryfikacji ich tożsamości podczas zakupów online. Wymaga on wprowadzenia hasła w formularzu.
Niestety, hasło można łatwo zapomnieć, wykraść lub przechwycić, więc wiele organizacji finansowych i firm technologicznych eksperymentują z biometrią jako alternatywną formą identyfikacji.
Na początku tego roku brytyjska firma technologia rozpoczęła pierwszą na świecie emoji-passcode, pozwalającą na logowanie się do swoich banków stosując cztery znaki emoji, zamiast tradycyjnych kodów PIN lub hasła.
“Rozpoznawanie twarzy nie jest nowością, ale w przeszłości technologia nie była wystarczająco rozwinięta.” powiedział Bhalla.
“Selfie są obecnie na topie, więc myślę, że to rozwiązanie naprawdę zadziała. Jednakże, jesteśmy w 210 krajach, więc wierzę, że dając wybór: selfie, linie papilarne palca czy rozpoznawanie głosowe, zaspokoimy różne gusta na całym świecie.”
Wg Mastercard, jednym z celów MasterCard Identity Check jest pomoc we wzroście sprzedaży detalicznej online poprzez ograniczenie liczby klientów, którzy porzucili swój koszyk bez finalizacji zakupu.
Według sondażu przeprowadzonego na grupie 10.000 ludzi na zlecenie MasterCard, a prowadzonych przez Norstat, 53 procent kupujących zapomina kluczowych haseł częściej, niż raz w tygodniu, tracąc średnio 10 minut, aby je zresetować.
W rezultacie, więcej niż jedna trzecia ludzi zrezygnowała z zakupu online, a 60% stwierdziło, że doprowadził to do anulowania zamówienia z powodu przekroczenia czasu transakcji.” Ponad 50 procent rezygnuje z transakcji przed osiągnięciem strony płatności. Wynika to oczywiście z różnego rodzaju powodów, ale niewątpliwie jednym z najpowszechniejszych jest brak „wygody” transakcji: zapominamy hasło, podczas przypominania / resetowania hasła strona wygasa, musimy połączyć się ponownie, co jest bardzo niewygodne…” twierdzi Bhalla.
“Tak więc, jeśli uporamy się z tym problemem, możemy sprawić, że zakupy w internecie będą czystą przyjemnością.”
Najlepsze promocje dla Ciebie >>>
Skomentuj